Warning: Trying to access array offset on false in /home/intalt/domains/inkonta.lt/public_html/wp-content/plugins/flat-preloader/flat-preloader.php on line 46
Buhalterinė apskaita pradedančiam verslininkui |
Warning: Trying to access array offset on false in /home/intalt/domains/inkonta.lt/public_html/wp-content/plugins/flat-preloader/flat-preloader.php on line 63
Buhalterinė apskaita

Buhalterinė apskaita pradedančiam verslininkui

Buhalterinė apskaita - kas tai?

Buhalterinė apskaita – atsakingas ir kruopštus darbas reikalaujantis profesionalumo ir sugebėjimo tinkamai apdoroti duomenis. Lietuvoje buhalterinę apskaitą specialistai privalo tvarkyti pagal Lietuvos Respublikos norminius teisės aktus.

Buhalterinė apskaita Lietuvoje yra skirstoma į dvi rūšis: vadybos kaštų apskaita ir finansinė apskaita.

Finansinė apskaita

Tai apskaitos dalis susijusi su balansų paruošimu, kuri skirta finansinių sprendimų priėmėjams kaip akcininkams, bankams, kredito unijoms, INVEGAI ir kitoms finasinėms ar valstybinėms įstaigoms.

Vadybos kaštų apskaita/analizė

Priemonė, padedanti perduoti informaciją apie įmonės esamą finansinę situaciją direktoriui, vadybos atstovams, bei kitiems įmonės organizmams, priimantiems svarbius vadybinius sprendimus.

Patarimai kaip tinkamai vesti buhalterinę apskaitą

1. Verslui skirta banko sąskaita

Pirmiausia atskirkite savo asmenines pajamas ir išlaidas nuo verslo. Įsteigus naują verslą, reiktų susimastyti apie naujos banko sąskaitos atidarymą, kuri būtų skirta tik verslo tikslams. Tokiu būdu be vargo galėsite atskirti kiek išleidžiate ir uždirbate, nesumaišant pajamų ir išlaidų susijusių su asmeniniais poreikiais.

2. Įrašų tikslumas

Norint vesti sėkmingą ir tvarkingą buhalterinę apskaitą, labai svarbu yra palaikyti tvarkingus išlaidų ir pajamų išrašus. Sekite ir veskite viską ką išleidžiate verslo tikslams ir neatidėliokite! Sutaupysite daug laiko ir jėgų, nes ateityje nereikės sukti galvos ir ieškoti pasimetusių sąskaitų ar čekių.

3. Veskite archyvą

Finansinių metų pabaigoje turėsite deklaruoti pajamas. Archyvas labai jums pagelbės jeigu dėl sistemos klaidos ar žmogiškojo faktoriaus pradings viena ar kita sąskaita. Tokiu būdu galėsite atsiversti savo archyvą ir patikslinti duomenis VMI, kai teiksite metines deklaracijas.

4. Atsidėkite dalį pajamų juodai dienai

Visada svarbu turėti atitinkamą kiekį “laisvų” pinigų banko sąskaitoje, jog atsiradus neplanuotoms išlaidoms galėtumėte iškart jas padengti. Pavyzdžiui mokant mokesčius kartais suma gali pasirodyti kiek didesnė nei jūs apskaičiavote, todėl patartina visada turėti šiek tiek pinigų atsidėjus į šalį, jog galėtumėte be galvos skausmo apmokėti privalomuosius mokesčius.

5. Profesionalios buhalterinės apskaitos specialistai

Augant verslui, didėjant pardavimų/pirkimų sąskaitų apimtims gali pritrūkti laiko vystyti savo verslą ir užsiimti būtent tuo kas jums patinka. Todėl rekomenduotina pasikonsultuoti su profesionalu ar įmone, galinčia suteikti kokybiškas buhalterinės apskaitos paslaugas. Vienos įmonės teikia tik buhalterinės apskaitos paslaugas, kitos gali pagelbėti ne tik su apskaita, tačiau ir finansiniais ar teisiniais klausimais.

Susisiekite su mumis

Leave a Reply

Your email address will not be published.